Messerschmitt 262 Schwalbe - 1/7.5 Ölçek, EDF

Benim aklıma bir şey takıldı.? Bu uçak ilk denemelerde jet motora güvenilmediği için burnuna piston motor konulmuş. Peki, bir acil durumda piston motor havada mı çalıştırılıyordu, yoksa zaten çalışır vaziyette miydi? Eğer çalışır vaziyette ise, uçağın hangi motorun etkisinde olduğu nasıl anlaşılıyordu? Yok eğer havada çalıştırılıyorduysa, 2. vitese alıp yokuş aşağı vurduruyor muydu?
 
Benim aklıma bir şey takıldı.? Bu uçak ilk denemelerde jet motora güvenilmediği için burnuna piston motor konulmuş. Peki, bir acil durumda piston motor havada mı çalıştırılıyordu, yoksa zaten çalışır vaziyette miydi? Eğer çalışır vaziyette ise, uçağın hangi motorun etkisinde olduğu nasıl anlaşılıyordu? Yok eğer havada çalıştırılıyorduysa, 2. vitese alıp yokuş aşağı vurduruyor muydu?
Abi, bula bula buna mı takıldın?
Desene "ben de Evren gazisi oldum" diye... :laugh:
 
Benim aklıma bir şey takıldı.? Bu uçak ilk denemelerde jet motora güvenilmediği için burnuna piston motor konulmuş. Peki, bir acil durumda piston motor havada mı çalıştırılıyordu, yoksa zaten çalışır vaziyette miydi? Eğer çalışır vaziyette ise, uçağın hangi motorun etkisinde olduğu nasıl anlaşılıyordu? Yok eğer havada çalıştırılıyorduysa, 2. vitese alıp yokuş aşağı vurduruyor muydu?

İlk uçuşlarda piston motor her daim çalışır vaziyetteymiş. Bu uçuşların amacı uçağın uçabilirliği ve jet motorlarının güvenilirliğini gözlemlemek olduğu için kimin neyin etkisiyle uçtuğuna pek takılmamışlar sanırım :) Zaten jet motorlarının çalıştığı sürece performanslarından kimsenin şüphesi yoktu, ama bu meretlerin ne zaman duracağını da kimse bilmiyordu o ilk uçuşlarda ???
 
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Evren abi hangi bilgiye ihtiyacınız olsa fotoğrafından, teknik resmine, hikayesine kadar her türlü bilgiye ulaşıyorsunuz. Bu bilgilere ulaşmanın zorluğunu merak ediyorum. :D Bilgilerin paylaşıldığı forumlar mı var yoksa detaylı bir araştırma süreciniz mi oluyor?
 
Evren abi hangi bilgiye ihtiyacınız olsa fotoğrafından, teknik resmine, hikayesine kadar her türlü bilgiye ulaşıyorsunuz. Bu bilgilere ulaşmanın zorluğunu merak ediyorum. :D Bilgilerin paylaşıldığı forumlar mı var yoksa detaylı bir araştırma süreciniz mi oluyor?

Günümüz koşullarında bilgiye ulaşmak çok kolay :) fotoğraf bulmak google ile hayli basit bir iş. Ama detaylı teknik bilgilere ulaşmak biraz daha zor. Bazı çizimler çeşitli forumlarda bulunabiliyor. Plastik maketçi forumları özellikle detay bilgiler ve fotoğraflar için harika bir kaynak. Benzer şekilde ikinci dünya savaşına özel konuların tartışıldığı forumlarda da bazen çok detaylı ve faydalı bilgilere ulaşılabiliyor. Bunlara ilaveten satın aldığım kitaplar, çizimler vb kaynaklar da kullanıyorum.
 
Gövdenin ilk kaba tesviyesi %90 seviyesine ulaştı...

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Birkaç noktaya bölgesel macun uygulama ihtiyacı var halen, onlar da hallolunca panel çizgileri ile birlikte ince tesviyeye geçilecek.
 
Gövdenin ilk kaba tesviyesi %90 seviyesine ulaştı...

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Birkaç noktaya bölgesel macun uygulama ihtiyacı var halen, onlar da hallolunca panel çizgileri ile birlikte ince tesviyeye geçilecek.
Abi gövdenin kalıbı bütün halde yani bu şekliyle mi alınacak?
 
  • Beğen
Tepkiler: Mehmet Kucuksari
Abi gövdenin kalıbı bütün halde yani bu şekliyle mi alınacak?

Evet, bu orta kısım tabi, kuyruk da ayrıca kalıplanacak.

Orta kısmın kalıbı toplam 5 parça olabilir ama. Burun konisindeki gibi temelde düşey düzlemde ayrılan iki yarım kabuk kalıp olacak, ama kanat gövde birleşimindeki geometri nedeniyle o kısımda alt taraftan kapanan bir üçüncü parça gerekli olacak. Burun kısmında da üst taraftaki kapağı kalıp aşamasında ayırma alternatifini değerlendiriyorum. Gövdeyi bütün olarak kalıplayıp bu kısmı sonradan kesmek, gerekirse sadece burun kısmını kullanarak yeni parça üretmek mümkün tabi ama kalıbı baştan ayrı almak üretimi kolaylaştırabilir. Eğer bu kısmı ayrı kalıplarsam o da iki parça olur, toplamda 5 parçalı bir kalıp olur :)