Messerschmitt Bf 109 F RC modeli - 3D Baski

3. videomuz gelsin
Hayatında hiç 3D uçak toplamamış birisi olarak :D senin verdiğin detaylı anlatımlar kapsamında bence bu arkadaşlar dizayn olarak epey güzel bir iş çıkarmışlar :thumbup: Ben özellikle Menteşe detayına bayıldım :heartxf: (Senin takıldığın scale olmaması gereken gereken extra boşlukları saymaz isek :D )
 
Harika gidiyor üstat ellerine sağlık:saygilar:
Sorulacak soru çok :D ama şimdilik 2 tane aklıma takıldı;
Lastikler için kullandığın materyal daha yumuşak bir yapı mı? Belli bir oranda darbe emici özelliği olması gerekir çünkü:rolleyes:
Bir de videoda net bir şekilde göremedim. Elevatörün it-çek telinin yeke tarafındaki bağlantısında L büküm uygulamışsın . Yerinden çıkmasını engellemek için ucunda bir segman ya da benzeri bir şey mi kullanıldı?
Heyecanla takipteyiz:saygilar:
 
Ben özellikle Menteşe detayına bayıldım :heartxf:

Evet adminim menteşe sisteminin parçayla birlikte basılması ve başka hiçbir harici materyala ihtiyaç duymaması gerçekten güzel bir detay. Ama açıkçası ben aynı adamların yaptığı küçük Edge modelindeki gibi bir sistemi tercih ederim. O modelde de menteşelerle ilgili neredeyse herşey parçayla birlikte basılıyordu ama menteşe pimi olarak 1mm lik bir karbon veya çelik çubuk bpydan boya geçiriliyordu. Bu sayede hem o abartı menteşe açıklıkları olmuyordu hem de kontrol yüzeyleri sökülebilir takılabilir oluyordu. Ama muhtemelen kullanıcıların dışarıdan almaya ihtiyaç duyacakları malzemeleri en aza indirmek içni böyle bir şeye başvurdular. Ha şunu da ekleyeyim, Spitfire menteşeleri de 109 ile aynıydı, ama spitfireda kuyruğun bir bütün oalrak mukavemetini tüm parçalara dağıtmışlardı, bunun anlamı da menteşelere de normalde taşımaları gerektğinden fazla yük binmesi oluyordu ve menteşeler kırılabiliyordu. İnşaat yöntemi gereğince menteşenin kırıldığı zaman yenilemek için tüm kuyruğun değişmesini gerektiriyordu.. En azından 109'un kuyruğunu yeterince güçlendirmişler de menteşelere bu tür bir yük binmiyor.

(Senin takıldığın scale olmaması gereken gereken extra boşlukları saymaz isek :D )

Takılmıyorum ki, takılmaya başlarsam liste o kadar kabarık ki sıra menteşelere gelmeden proje çöp olur :D

Harika gidiyor üstat ellerine sağlık:saygilar:
Sorulacak soru çok :D ama şimdilik 2 tane aklıma takıldı;
Lastikler için kullandığın materyal daha yumuşak bir yapı mı? Belli bir oranda darbe emici özelliği olması gerekir çünkü:rolleyes:
Bir de videoda net bir şekilde göremedim. Elevatörün it-çek telinin yeke tarafındaki bağlantısında L büküm uygulamışsın . Yerinden çıkmasını engellemek için ucunda bir segman ya da benzeri bir şey mi kullanıldı?
Heyecanla takipteyiz:saygilar:

Teşekkürler :)

Lastikler için kullandığım malzeme bir nevi sunni kauçuk gibi bişey ddiyebiliriz. Esnek bir filament, ama öyle süper yumuşak birşey canlanmasın kafalarda, daha çok araba motorlarında falan titreşim emici kauçuk montaj sistemi vardır ya, onlarrın kauçuğu gibi bir sertlikte. Tabi nihai sertlik bir nevvi benim kontrolümde, basarken çeperlerin kalınlığı ve içinin ne kadar doldurulacağına bağlı olarak daha yumuşak bir lastik de elde edebilirim. Bu yaptığım lastikte iki çeper var, yaklaşık 1mm kalınlıklı yani, yan duvarlar da 1mm kalınlıklı iç yapı da petek şeklinde ve hacmen yüzde 10 dolacak şeklinde basıldı. Bu halde elde ettiğim sertlik uçağın ağırlığı altında deforme olmayacak ama bir miktar da darbe emecek seviyede diyebilirim. Spitfire için elemanların kendi hazırladıkları Gcode ile basılan lastikler çok daha sertti misal.

Elevatör pushrodunda Z büküm var :) Servo taraflarında L büküm yapmayı planlıyorum, teller zaten servoya yakın bir mesaafeden bir klavuz içinden geldiği için L nin kısa ucu yeterince uzun olunca yekeden çıkması mümkün olmuyor, herhangi bir ilave sınırlayıcı kullanmaya gerek olmuyor.

:saygilar:
 
Kuşumuz ilk kez kendi ayakları üzerinde!!


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
O strut açıları ne iş? :lol:
Şöyle abim, elemanlar dikmeler dimdik olacak şekilde tasarlamışlar, olacak iş değil malum 109 bu! Ama bir de kama gibi bir parca koymuslar açılı olsun isterseniz bunu koyun altına gibisinden. Ama o da güzel değildi. Ben de kendi kamamı tasarlayıp deniyordum, foto da o arada biyerde çekildi :)

En son durumda açılar şöyle:

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Ama bu kama koyma işi pek hoşuma gitmedi. Retractin mekanizmasindaki ana parçayı frezeyle kendi işleyeceğim doğru açıda açılacak yeni bir parça ile değiştirip retractları da kamasiz bir şekilde monte etmek daha mantıklı olacak..
 
Şöyle abim, elemanlar dikmeler dimdik olacak şekilde tasarlamışlar, olacak iş değil malum 109 bu! Ama bir de kama gibi bir parca koymuslar açılı olsun isterseniz bunu koyun altına gibisinden. Ama o da güzel değildi. Ben de kendi kamamı tasarlayıp deniyordum, foto da o arada biyerde çekildi :)

En son durumda açılar şöyle:

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Ama bu kama koyma işi pek hoşuma gitmedi. Retractin mekanizmasindaki ana parçayı frezeyle kendi işleyeceğim doğru açıda açılacak yeni bir parça ile değiştirip retractları da kamasiz bir şekilde monte etmek daha mantıklı olacak..
O strut açıları ne iş? :lol:
Tam kaşınma diyecektim ki ucuz atlattık...
 
Evren Bey ayrıntılı videolar ve anlatım için çok teşekkürler. Hazır indirimdeyken modeli ben de satın aldım bayramdan sonra basmaya başlayacağım. Aslında aklımda F4U vardı ilk etapta ama BF109 çıkınca dayanamadım. Bu yeni modeldeki birleştirme yöntemi de daha iyi olmuş, bu da bir artı oldu.
 
Evren Bey ayrıntılı videolar ve anlatım için çok teşekkürler. Hazır indirimdeyken modeli ben de satın aldım bayramdan sonra basmaya başlayacağım. Aslında aklımda F4U vardı ilk etapta ama BF109 çıkınca dayanamadım. Bu yeni modeldeki birleştirme yöntemi de daha iyi olmuş, bu da bir artı oldu.

Süper haber, bir model daha gelecek olması sevindirici :thumbup: Corsairi yapmamıştım ama spitfiredaki problemlerden sonra onda sanki birleştirme sonrası eklenen kama/zıvana benzeri bir güçlendirme eklemişlerdi diye hatırlıyorum. Yapısal olarak işe yaramakla birlikte çok kötü görünüyorlardı. 109 la birlikte artık bir nevi "evrensel" hale gelen geçme sistemini kullanmaları iyi oldu gerçekten.

Sizin modelle ilgili de paylaşımlarınızı sabırsızlıkla bekliyor olacağım. Buarada flapları birer servo ile kullanmak için bir çözüm geliştirdim gibi görünüyor. Muhtemelen bir iki gün içinde son ince ayarları da yapar dosyaları paylaşırım, siz de tek servo olarak kullanmak isterseniz flapları modele yapıştırmadan önce bu eklentiyi yapmanız daha kolay olacaktır. Benim flaplarım yapışık olduğu için yaptığım değişikliği sonradan uygulanabilecek şekilde tasarlıyorum ama yapıştırmadan önce uygulamak doğal olarak çok daha kolay olacak.

"Kokpit pencereleri n'olacak, böyle mi kalacak?" diye bir soru sorsam, ortalığı kızıştırmış olur muyum? Forumumuzun "yılın goygoycusu" ödülüne aday gösterilir miyim acaba? ;)
:saygilar:

Boyama sırasında camları olabildiğince "cam gibi" görünecek şekilde boyamaya çalışacağım. Pek iyi olduğum bir şey değil ama artık idare edicez :D boş bir kokpite şeffaf cam koymaktan daha iyi olacağı kesin :D Evet evet, modele bir kokpit eklemeyi de düşünmüş olabilirim tamam, ne var yani :D
 
Boyama sırasında camları olabildiğince "cam gibi" görünecek şekilde boyamaya çalışacağım. Pek iyi olduğum bir şey değil ama artık idare edicez :D boş bir kokpite şeffaf cam koymaktan daha iyi olacağı kesin :D Evet evet, modele bir kokpit eklemeyi de düşünmüş olabilirim tamam, ne var yani :D
Buraya gönderin Evren Bey, ben boyarım:lol::lollol::lol::lollol: