Messerschmitt Bf 109 F RC modeli - 3D Baski

Jantlar parlak siyaha lastikler kauçuk siyahına boyandı.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Pervane de RLM70 siyah/yeşil rengine boyandı.

Uçuş için 05:30 - 07:30 gibi bir zaman aralığım var sadece.. 8 itibariyle model balkabağına dönecek ??

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Vee ilk (hatta ilk iki) uçuş yapıldı!!!

Aslen bu sabah gitmeye niyetliydim ama sonradan öğleden sonraya kaydırdık, tahminlere göre saat 6 gibi hava 38 dereceye düşecekti, güneş 6:40 ta batacak 7 iyibariyle de hava 36 derece olacaktı. Ancak gün içinde tahminler gittikçe artış gösterdi. Yine de gittik, 6’ya 10 kala hava 41 dereceydi, 7 de ise 40! Üstüne üstlük bugünlerde tepemizde bir alçak basınç sistemi var, tüm bu koşullarda “density altitude” 3300 feet olarak hesaplanıyor! İşe bakın ki model de 3331 geam çıktı, yani tasarımcının maksimum kalkış ağırlığından 100 gram daha fazla :)
Ama bunlar beni caydıramadı, yanımda iki pil getirmiştim ikisiyle de uçtum :)
Model havada harika, ama yer kontrolü tam bir 109’dan beklenecek şekilde, kabus gibi!! :)

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Son düzenleme:
Ama bunlar beni caydıramadı, yanımda iki pil getirmiştim ikisiyle de uçtum :)
Kazasız, belasız başarılı bir Maiden olmuş :hoppa: Hadi gözümüz aydın :thumbup:

Bu arada video yok değil mi kardeşim ?
Bir de :RCKolik:‘e özel fotolarımız var :thumbup::thumbup:
Bu özel fotolar için de ayrıca teşekkür ederiz :thumbup: İkisi de şahane gözüküyor ?
Model havada harika, ama yer kontrolü tam bir 109’dan beklenecek şekilde, kabus gibi!! :)
Bu kısmı biraz açabilir miyiz ? Yer kontrollünde ne gibi bir kabus yaşatıyor ? :D
 
Kazasız, belasız başarılı bir Maiden olmuş :hoppa: Hadi gözümüz aydın :thumbup:

Aynen abi, teşekkürler :)
Bu arada video yok değil mi kardeşim ?

Var var, gopro kafamdaydı herzamanki gibi. Malum çok kaliteli olmuyorlar ama görünüyor işte.. işleyeyim paylaşacağım.

Bu kısmı biraz açabilir miyiz ? Yer kontrollünde ne gibi bir kabus yaşatıyor ? :D

İki sorun var aslında, ilki 109 ların gerçeklerinin de yaşadığı kronik sorun. Bu meretlerin iniş takımlarının geometrileri hayli karışık ve iki tekerin yere bastığı noktalar arası da dar. Tüm bunların kombinasyonu aslında tüm kuyruk tekerli uçaklar için geçerli olan problemleri iyice arttırıyor bu uçakta. Misal en basitinden, uçağın kuyruğu yerdeyken ve kuyruğu havadayken ana tekerleklerin "toe" açıları farklı oluyor.

İkinci problem ise benim modelime özel, kuyruk tekerinin sol taraf olan hareketi fazlasıyla sınırlıydı, yerdeki kontrolü de ilave etkiledi bu. Bir çözüm bulmam gerek.
 
Bir de :RCKolik:‘e özel fotolarımız var :thumbup::thumbup:


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Maaşallah iki delikanlıya da...
 
Sebebini merak ettim, hareketi engelleyen nedir?

Detaylı inceleyeceğim, sanırım pushrod açısından kaynaklanan bir sakatlık var.

Bu arada kokpit görüntüsü harika!:)

E daha kokpit eklemedim ki :D

Modelin ilk inişi en zor olanı olsa gerek kardeşim ;) Zor olsa da sağsalim inmişsin :thumbup::hoppa:

Yavaş yavaş öğrenicez adminim :) kimse anasının karnında bf109 indirmiyor ki :D

Dünyanın gelmiş geçmiş en başarılı avcı uçağı pilotu olan Erich Hartmann bile filosuna ilk teslim olmaya gittiğinde 109unu filo komutanının gözü önünde burun üstü dikmiş inişten sonra :D :D
 
Demek ki söylendiği kadar başarılı bir pilot değilmiş :laugh::lollol::lol:

Rakamlar yalan söylemez abi, adamın 352 zaferi var belgelenmiş. Tüm dünyada tüm tarih boyunca böyle bir örnek yok. Ona en çok yaklaşan pilot Gerhard Barkhorn, 301 zaferle. Bu ikisinden baska 300’u gecen yok.. Kaldı ki bence Hartmann’ın daha da önemli bir başarısı var, komutası altında uçan hiçbir “wingman” hayatini kaybetmemiş! Sadece birisi vurulup düşürülüyor, o da sağ kurtulmuş ama. Yani sadece iyi pilot iyi savaşçı değil aynı zamanda iyi de bir lider..

Ama ilk görevi tam bir fiyasko! Komutaninin emrini çiğneyip düşmanı vurmak için önüne geçiyor! Vuramıyor, üstelik kendisi av konumuna düşüyor, çareyi kaçmakta buluyor, ama aslında düşman sanıp kaçtığı kendi komutanı ;D;D ondan kaćıcam diye benzinini bitirip gövde üzeri inip ucağını da haşamat ediyor.. ama sonrasında hatalarından ders alıp, kendisini geliştirip, dünyanın gelmiş geçmiş en iyi avcı pilotu oluyor.

Mesaj alınmıştır umarım :)
 
İkinci uçuşun videosu da yayında :)

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Ufak bir duyuru olsun, Evrensel (bensel :p) ve İngilizce videolar için bundan sonra Expatmodeller kanalımdan paylaşım yapacağım. Evrenvarol kanalında da Türkçe olarak çoğunlukla bilgi paylaşımı amaçlı videolarıma devam edeceğim. :RCKolik: